یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاکید مجلس بر تقویت بورس در بودجه ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۰۸۹۱۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تاکید مجلس بر تقویت بورس در بودجه ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان این که تامین سرمایه شرکت‌ها از مسیر بورس باعث رونق کسب و کار می‌شود، گفت: در لایحه بودجه و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رحیم زارع با بیان این که تقویت بازار سرمایه در دستور کار دولت و مجلس است بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بورس یکی از بازار‌هایی است که اقبال مردم به آن بسیار است.

اهمیت انتشار اوراق مالی اسلامی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: وضعیت بازار سرمایه به صورت مستمر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و گزارش‌گیری از دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

زارع خاطرنشان کرد: بحث انتشار اوراق مالی اسلامی و همچنین انتشار اوراق در حوزه سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دولتی نشان دهنده حمایت و تقویت از بازار و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق، صندوق توسعه حمل و نقل و تاسیس صندوق پروژه برای تکمیل طرح‌های انتفاعی را از دیگر بحث‌های مربوط به تقویت بازار سرمایه دانست و گفت: بهتر است برای طرح‌های نیمه تمام تولیدی از ظرفیت بورسی استفاده بیشتری شود.

تامین سرمایه ناشران از مسیر بازار سرمایه

زارع تصریح کرد: تامین سرمایه شرکت‌های دولتی از مسیر بازار سرمایه از مواردی است که در لایحه بودجه به آن اشاره شده و باعث رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال می‌شود. در احکام برنامه هفتم توسعه طبق جداولی که تهیه شده به حمایت از بازار سرمایه تاکید بسیار شده است چرا که این بازار در شرایط تحریمی می‌تواند بسیار سرآمد باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به این که دولت باید با هدایت مردم به سمت بورس از سرگردانی سرمایه‌ها و در نتیجه تورم ناشی از آن جلوگیری کند، اضافه کرد: همچنین کاهش نرخ مالیات بر تولید تاثیر بسزایی بر تقویت بازار سرمایه دارد چرا که سرمایه‌ها را به سمت تولید سوق خواهد داد.

منبع: سنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->